Få hjælp til at Blive strammet op

Bliv ringet op

Udfyld formularen

Bliv strammet op

Mange af vores klienter kommer med ønsket om at ”blive strammet op” eller få mere tonede muskler, men hvad vil det helt præcist sige?

Første step i processen hos os er derfor at finde ind til, hvad din specifikke definition på ”at blive strammet op” er. Ofte er det et ønske om at smide lidt kg, ned i fedtprocent eller bare få mere tonede muskler.

Vores udseende er kontrolleret af to parametre: muskelmasse og fedtmasse. Musklerne i sig selv kan derfor ikke være tonede eller ikke tonede. De kan være større eller de kan være mindre.

Kroppens muskler er omgivet af fedtvæv, og det der er afgørende for det ”opstrammede eller tonede” look er derfor en kombi mellem en lav fedtprocent og muskelmasse. Man kan ligeledes heller ikke punktforbrænde ved at lave specifikke øvelser til specifikke områder. Når vi mindsker fedtvævet sker det på hele kroppen, og hvor det sker hurtigst er bestemt af dine gener.

”Opstramning” kan derfor med fordel opnås gennem styrketræning – og gerne ved at træne store flerledsøvelser såsom fx squat, rackpull, dødløft, skulderpres eller bænkpres. Her bruges flere dele af kroppen og aktiverer flere muskler ad gangen.

For mange kan det være skræmmende af frygt for at komme til at se ”for store ud”. For at undgå dette implementerer de derfor alt for meget cardio (kardivaskulær eller konditionstræning) såsom løb, crosstrainer, spinning mm. Nogle gange i flere timer med en overbevisning om, at de så bliver mere tonede.

Det er ikke nødvendigt ift. et æstetisk formål. Cardio (kardivaskulær eller konditionstræning) kan hjælpe til forbrændingen og har flere overordnede og gavnlige sundhedsparametre, men dette kunne evt. være i form af intervaltræning eller en løbetur i løbet af ugen udover din styrketræning.

Det vigtigste er altid at have dit mål med træningen for øje. Hvis det er øget muskelmasse og styrke bør man ikke lave timevis af løb, spinning eller andre aktiviteter. Disse bør nedprioriteres til fordel for styrketræning med store basisøvelser.

Generelt set er en god muskelmasse og en god styrke en rigtig god investering for din krop – særligt på den lange bane.

Tobias Bai

Tobias Bai

Ejer og personlig træner

Rikke Hansen

Rikke Hansen

Personlig træner, underviser på Fitness institute, Stud. Cand. Scient Sports Science

Mie Paulsen

Mie Paulsen

Personlig træner

Thomas Dybdahl

Thomas Dybdahl

Fysioterapeut, Osteopat studerende & personlig træner

Simon Ruben

Simon Ruben

Personlig træner

Jakob Frandsen

Jakob Frandsen

Personlig træner & Stud. Bach. Sports Science

Rasmus Aagaard

Rasmus Aagaard

Personlig træner

Nicolaj Arberg Mortensen

Nicolaj Arberg Mortensen

Personlig træner & specialist i bevægelse og smerte

Ying Pham

Ying Pham

Personlig træner & Smertespecialist

Ziyad Abou Chaker

Ziyad Abou Chaker

Personlig træner

Janne Phillipsen

Janne Phillipsen

Personlig træner, Vanecoach og Cand. Psych. Stud.

Sara Kristensen

Personlig træner & Vanecoach

Anna Eiholm

Anna Eiholm

Diætist og personlig træner

Maya Lützhøft

Personlig træner

Jakob Schmidt

Jakob Schmidt

Personlig træner

John Jessen

Personlig træner

Carsten.. Coming soon

Personlig træner

Daniel Adler

Personlig træner

Følg os

Ny Banegårdsgade 45, kælderen

8000 Aarhus C

kontakt@aarhusptstudie.dk

+45 2129 4774